۳۵۱ دستگاه اجرایی زیر ذرهبین مدیریت مصرف
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از قطع برق اداره و سازمان پرمصرف خبر داد و گفت: تاکنون ۳۵۱ دستگاه اجرایی در استان تهران تحت کنترل و محدودیت مصرف قرار گرفتهاند و رعایت الزامات مدیریت مصرف در ادارات با جدیت رصد میشود.

به گزارش بازتاب رسانه کامبیز ناظریان با اشاره به افزایش دمای هوا در تهران و سایر نقاط کشور طی هفته جاری گفت: پیشبینی میشود میزان مصرف برق کشور به ۶۸ هزار مگاوات برسد. همچنین انتظار میرود مصرف برق استان تهران در روز به حدود ۷ هزار و ۸۰۰ مگاوات افزایش یابد.
وی با تأکید بر لزوم اجرای برنامههای مدیریت مصرف افزود: حدود ۸۰ درصد مصرف برق شهر تهران مربوط به بخشهای خانگی و تجاری است که از این میزان، ۴۵ درصد به سامانهها و تجهیزات سرمایشی اختصاص دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ادامه داد: اجرای پویش «۲۵ درجه» میتواند تا ۲۰ درصد از مصرف برق تجهیزات سرمایشی بکاهد. همچنین پیشبینی میکنیم در صورت اجرای دقیق طرح استفاده از دور کند کولرهای آبی، حدود ۵۰۰ مگاوات صرفهجویی در مصرف برق حاصل شود.
ناظریان با بیان اینکه استفاده از دور تند کولرهای آبی مصرف برق این تجهیزات را تا دو برابر افزایش میدهد، از شهروندان خواست در ساعات اوج مصرف برق، از ساعت ۱۱ تا ۱۶، از بهکارگیری وسایل برقی پرمصرف خودداری کنند تا امکان تأمین پایدار برق برای همه مشترکان فراهم شود.
وی با بیان اینکه تاکنون مصرف برق در شهر تهران حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: ادامه روند صرفهجویی میتواند شرایط بهتری را برای تأمین برق در روزهای گرم پیشرو فراهم کند.
ناظریان گفت: در بخش تجاری حدود یکهزار و ۲۵۰ مگاوات مصرف برق ثبت میشود و تلاش مجموعه صنعت برق بر تأمین پایدار برق این بخش متمرکز است. وی از صاحبان واحدهای تجاری خواست از استفاده از روشناییهای غیرمتعارف و غیرضروری خودداری کنند.
وی با اشاره به همکاری مناسب شهروندان در بخشهای خانگی و تجاری افزود: هرچند بخشی از مشترکان هنوز الگوی مصرف را رعایت نمیکنند، اما تمامی مشترکان پرمصرف به کنتورهای هوشمند مجهز شدهاند و تاکنون بیش از دو هزار مشترک خانگی و تجاری پرمصرف تحت محدودیت و کنترل مصرف قرار گرفتهاند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نقش دستگاههای اجرایی را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف، حدود ۱۲۰ مگاوات صرفهجویی در مصرف برق ادارات تهران ثبت شده است. همچنین به دلیل رعایت نکردن الزامات مدیریت مصرف، برق ۱۰ اداره و سازمان استانی و ملی قطع شده است.
وی افزود: تاکنون ۳۵۱ اداره در استان تهران تحت کنترل و محدودیت مصرف قرار گرفتهاند و با وجود همکاری مناسب اکثر دستگاهها، روند پایش و رصد مصرف برق ادارات با جدیت ادامه دارد.
ناظریان تصریح کرد: خاموش کردن سامانههای سرمایشی در ساعات غیرضروری و استفاده از مولدهای خودتأمین در زمان اوج مصرف از مهمترین الزامات ادارات است. همچنین بخشهای اداری و تجاری دارای مولدهای خودتأمین میتوانند در ساعات اوج مصرف از این ظرفیت استفاده کنند و صنعت برق نیز برق تولیدی این مولدها را خریداری میکند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: در صورت بهرهگیری کامل از ظرفیت مولدهای خودتأمین در ادارات و سایر بخشها، امکان صرفهجویی تا ۲۰۰ مگاوات در مصرف برق وجود خواهد داشت و استفاده از این ظرفیت برای دستگاههای اجرایی الزامی است.




