اجتماعیمحیط زیست

۵۷۰ میلیارد تومان برای بیابان‌زدایی اختصاص یافت

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تخصیص ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در سال ۱۴۰۵ خبر داد.

به گزارش بازتاب رسانه  رضا افلاطونی در حاشیه افتتاح طرح توسعه کمربند فضای سبز فرودگاه امام خمینی (ره) همزمان با روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی بابیان اینکه رویکرد جدید این سازمان، تبدیل بیابان‌ها به کانون اقتصاد و معیشت جوامع محلی است گفت: توسعه پوشش گیاهی سازگار با اقلیم، تقویت معیشت جوامع محلی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی بیابان‌ها از جمله گردشگری و انرژی خورشیدی در دستور کار سازمان قرار دارد.
وی افزود: با وجود محدودیت‌های اعتباری در سال گذشته، بخش مهمی از برنامه‌های مقابله با بیابان‌زایی با استفاده از منابع مکمل، مشارکت خیران و ظرفیت‌های مردمی اجرا شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر استفاده از گونه‌های گیاهی سازگار با شرایط اقلیمی هر منطقه گفت: هدف از این اقدام، تثبیت خاک، کاهش فرسایش بادی و احیای سرزمین است.

افلاطونی نقش جوامع محلی را در موفقیت طرح‌های بیابان‌زدایی کلیدی دانست و تصریح کرد: هرجا مشارکت مردم به‌صورت واقعی شکل گرفته، نتایج پایدارتر و موفق‌تری حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سال‌های آینده توسعه مدیریت مشارکتی و مردمی در عرصه‌های بیابانی را با جدیت دنبال خواهد کرد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مقابله با بیابان‌زایی را نیازمند نگاه بلندمدت و سرمایه‌گذاری مستمر دانست و گفت: بیابان‌ها باید از یک تهدید به فرصتی برای توسعه اقتصادی و اشتغال جوامع محلی تبدیل شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا