آب و انرژیاقتصادی
۹۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در ادارات کشور به بهرهبرداری رسید
رئیس گروه توسعه نیروگاهها در صنایع و شهرکهای خورشیدی ساتبا از بهره برداری ۹۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در ادارات کشور خبر داد.

به گزارش بازتاب رسانه علی قاسمی نژاد، رئیس گروه توسعه نیروگاه ها در صنایع و شهرک های خورشیدی ساتبا گفت:چیزی حدود بیش از هزار مگاوات باید نیروگاه در سرفصل ادارات دولتی نصب می گردید،در بخش کیلوواتی بیشتر زیر ۱۰۰ مگاوات در ادارات نصب شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر خیلی از وزارتخانه ها و دستگاه از زیر مجوعه های خود به صورت مزرعه ای این موضوع را دنبال می کنند که نیازمند اتصال به شبکه، تأمین و یکسری زیرساختهای اولیه می باشد که به نظر می رسد طی سنوات آتی یک رشد قابل قبولی در این زمینه داشته باشیم.
رئیس گروه توسعه نیروگاه ها در صنایع و شهرک های خورشیدی ساتبا با اشاره به اجرای تکلیف تأمین بخشی از برق مصرفی دستگاههای اجرایی از انرژیهای تجدیدپذیر گفت: از آغاز اجرای این برنامه تاکنون حدود ۲ هزار نیروگاه خورشیدی پشتبامی در ادارات کشور به بهرهبرداری رسیده است.
به گفته ی قاسمی نژاد این میزان هنوز کمتر از ۱۰ درصد انجامشده است




